4 Secrete de content marketing

4 Secrete de content marketing

by Fivetn
25aug

Inainte de era social media, singurele industrii care trebuiau să își facă griji despre continuitatea producerii unui conținut fresh și original erau industriile academice, mass media și cea de entertainment. Astăzi, cu existența blogurilor și a platformelor sociale precum Twitter sau Facebook, care reprezintă o componentă importantă în aproape toate strategiile de marketing ale brandurilor, business-urile din toate domeniile ar trebui să fie experte în crearea de conținut, iar zicala veche ”publish or perish” (publică sau dispari – trad. rom) se aplică acum aproape la toată lumea.

”Brandurile simt presiunea de a produce din ce în ce mai mult conținut pentru a răspunde cererilor clienților și potențialilor lor clienți”, spune Patricia Hume, președinte al aplicației de administrare de conținut Trapit. ”Potrivit unui studiu recent făcut de noi, marketerii cred că firmele ar trebui să distribuie 10 sau mai multe piese de conținut zilnic, și asta doar pentru a rămâne relevant.”

 

 

Crearea de conținut și distribuirea acestuia poate părea o sarcină intimidantă, dar cu un plan al jocului foarte bine pus la punct și cu tehnologiile corecte, nu trebuie să fie așa. Bazându-se pe rezultatele studiului realizat de Trapit, Hume spune că marketerii ar trebui să aibă în minte următoarele 4 lucruri, atunci când dezvoltă strategia lor de marketing prin conținut:

Calitatea și originalitatea sunt critice.

Conținutul unic și de calitate este crucial pentru companiile care vor să se poziționeze ca lideri de opinie în industria din care fac parte, dar unic nu înseamnă numai să creezi propriul conținut. Poți identifica și conținut din surse originale, care este relevant pentru audiența ta și apoi să folosești platformele de content-sharing pentru a face un rezumat al conținutului sau pentru a adăuga opinia proprie conținutului distribuit. În acest fel, vocea companiei tale poate fi adăugată unei piese de conținut atunci când îl distribui, creând practic un conținut customizat.

Nu uita de relevanță. 

Mai bine de jumătate dintre respondenții studiului făcut de Trapit au spus că este dificil să găsească acel conținut bun pe care să îl distribuie către audiența lor. Calitatea și cantitatea sunt foarte importante, dar un marketer bun se gândește mereu la audiență. Dacă un conținut, indiferent că este de calitate, nu se adresează audienței țintite, atunci rata de engagement va fi foarte mică, iar încrederea audienței în poziția de lider de opinie a brandului tău va scădea considerabil.

Inteligența contextuală și automatizarea pot fi de ajutor.

Marketerii alocă în prezent 28% din timpul lor marketingului prin conținut și au în plan să crească acest timp la o medie de 33% în acest an. Chiar și așa, multe echipe de marketing nu au cum să perfecționeze constant nuanțele care fac ca un conținut să rămână relevant pentru audiența targetată. Iar aici intervine inteligența contextuală. La radio-ul american Pandora, de exemplu, poți da feedback în timp real despre ce melodii îți plac sau nu îți plac. Pandora învață din acest engagement și poate să își updateze constant playlist-ul. Acesta este exact tipul de inteligență contextuală necesară pentru cei care se ocupă de conținut. Inteligența contextuală și automatizarea procesului de creare de conținut îi ajută pe marketeri să economisească foarte mult timp și să se asigure că au mereu conținut relevant.

Conținutul este mult mai atrăgător atunci când este vizual. 

Deloc surprinzător, studiul Trapit dezvăluie că 82% dintre respondenți cred că un conținut vizual este mult mai atrăgător decât unul care nu are nicio componentă vizuală. Știind acest lucru, marketerii ar  trebui să caute platforme care se bazează mult pe partea vizuală – platforme de foto sau video-sharing – și să investească în acestea, dar și să introducă în orice conținut pe care îl distribuie, o componentă vizuală – un video, o poză sau o galerie foto.