Ce buget trebuie sa pregatesti pentru un site online.

Ce buget trebuie sa pregatesti pentru un site online.

by Fivetn
13apr

Comertul online nu mai este viitorul, este un prezent bine inradacinat, se spune ca daca o afacere nu este online - nu exista.

Resursele online sparg toate limitele, poti fi oricine si face comert online de oriunde in toata lumea. Piata locala si piata globala sunt tot mai conectate datorita internetului. Asa ca daca vrei sa deschizi o afacere fie bazata pe comert fie de producere a unor produse, cu siguranta ai nevoie de un shop online ca sa fii mai accesibil pentru potentialii tai clienti.

 

Multi considera ca a crea un shop online e foarte simplu si ieftin, dar tot atat de multi cred ca este extrem de scump si complicat. Dar ca sa poti avea parerea ta proprie iti propun o mica analiza a preturilor dar si a avantajelor si dezavantajelor.

Pentru inceput sa decidem pe ce platforma vom dezvolta shopul. Factorul decisiv in acest caz este numarul de produse si gradul de personalizare. Shopurile mici sunt considerate acelea care au sub o mie de produse organizate in categorii si subcategorii, shopurile medii si mari sunt cele cu 1-5 mii de produse si chiar imense  cu zeci/sute de mii de produse.

Gradul de personalizare este un factor foarte subiectiv, si este recomandat sa nu inventezi roata, pentru ca daca vrei ca clientul tau sa acorde maxima atentie produselor si ofertelor ar fi bine sa nu-l ametesti si sa nu muti butoanele pe care el este obisnuit sa le gaseasca acolo unde sunt la majoritatea shopurilor. Magazinul tau trebuie sa fie maxim intuitiv si simplu in utilizare. Iata de ce recomand personalizare doar in materie de culori, imagini, linii si mici elemente grafice, dar nici intr-un caz sa nu experimentezi prea indraznet cu structura, nu muta cosul in alta parte decat dreapta sus, nu ascunde preturile, nu folosi efecte parallax din abundenta, in schimb iti recomand sa fii maxim curajos in materie de content. Investeste timp, bani si creativitate in imagini comerciale si chiar video a produsului. Fa produsul tau sa fie dorit chiar acum cand il vad pe acest monitor. Imaginile foto/video vand.

Platforme de ecommerce recomandate, avantaje si dezavantaje.

Poti construi o platforma proprie custom sau poti folosi platformele de tip opensource, populare in intreaga lume. Acestea sunt de fapt CMS-uri (custom management system), ele sunt foarte complexe au tot felul de functii si sunt zilnic dezvoltate si imbunatatite de comunitatea de dezvoltatori a fiecrui tip de CMS. Daca nu esti experimentat in ale comertului online si inca nu cunosti toate dedesubturile acestuia iti recomand sa nu incepi cu platforma custom pentru ca va trebui sa inventezi lucruri care au fost facute si testate de catre o comunitate intreaga. Tocmai din acest motiv recomand folosirea platformelor opensource. Sunt disponibile o multitudine de platforme, cele mai des folosite in spatiul nostru sunt acestea:

  • Woocommerce (de la Wordpress)
  • Magento
  • Opencart
  • Shopyfy si altele.

Voi face o comparatie intre cele mai des folosite in piata online din spatiul European din care cred ca facem parte si noi cei din Republica Moldova si Romania.

Daca esti un producator sau un comerciant cu pana la 1000 de prodose cea mai recomandata platforma pentru magazinul tau este Woocommerce. Este platofma (extensia) de ecommerce a “gigantului” Wordpress, imi permit sa-l numesc asa pentru ca este cea mai folosita pltforma la nivel mondial pentru dezvoltarea websote-urilor. Statisticile spun ca 30% din toate site-urile existente sunt facute pe wordpress, iar o treime din ele au sopuri cu extensia woocomerce. 
Dar daca ai un retail mare, un numar de cateva mii de produse si vrei ca shopul tau sa fie administrat concomitent de o echipa intreaga, vrei ca website-ul sa poata suporta usor in sute sau mii de utilizatori in acelasi timp, atunci ai nevoie de Magento. Se considera ca 10% din magazinele mari din lume sunt pe Magento. 


Ca sa poti face o compartie mai usoara am centrat avantajele si dezavantajele acestor platforme in tabelul ce urmeaza:

 

 

 

Avantaje

 

Dezavantaje

 Woocommerce 

 

  1. Cea mai des folosita platfoma din intreaga lume
  2. Cea mai acesibila ca si costuri:
    o tema costa 49-70 euro, un plugin poate varia intre 13-80, de asemenea se gasesc si foarte multe resurse grtuite.
  3. Gasesti specialisti foarte buni dar si destul de accesibili ca si costuri de optimizare/dezvoltare.
  4. Costuri mici de intretinere, aeasta platforma nu cere conditii specifice de hosting.
  5. Usor de administrat, WooCommerce este foarte intuitiv.
  6. Este tradus in limba romana si in alte limbi.
  7. SEO friendley

 

  1. Suporta doar un numar limitat de produse, si nu se recomanda pentru shopuri mari, cu tat mai mult nu e bun pentru retail.
  2. update-uri frecvente care pot provoca erori în site dacă nu sunt făcute în mod profesionist
  3. Viteza mica de incarcare a paginilor in cazul in care are multe produse sau serverul nu este cel mai bun.
Magento

 

  1. Magento este cea mai mare platformă open source de comerţ electronic din lume.
  2. Este 100% optimizată pentru motoarele de căutare.
  3. Această platformă scade riscul ca un client să abandoneze o tranzacţie, datorită concentrării procedurii de comandă a unui produs într-o singură pagină.
  4. Prin intermediul platformei poţi crea promoţii care să includă toate produsele, anumite categorii de produse sau doar produsele selectate.
  5. Scalabil – Statisticile spun că un site Magento poate avea până la 500000 de produse și suportă până la 80000 de comenzi pe oră. Așadar site-ul tău ar putea face față cu brio unui Black Friday.
  6. Sigur – la capitolul securitate, consider că Magento sta cel mai bine. Până acum nu am auzit nici un site Magento hackuit.
  7. Compatibila cu tot felul de softuri de tip CRM, ERP etc.

 

  1. Având un cod complicat, Magento este o platformă cu costuri ridicate. Aşadar, preţurile pentru modificări sau dezvoltări de module personalizate sunt destul de mari, comparativ cu preţurile altor platforme
  2. Solicita resurse de server destul de avansate, minim VPS sau server dedicat.

Cifre si costuri de dezvoltare

Daca e sa discutam despre situatia in care doriti sa colaborati cu o echipa profesionista si excludem freelancerii, noi nu avem nimic impotriva muncii pe baza de freelancing, dar in mare parte acest tip de servicii sunt destul de greu de evaluat in materie de costuri pentru ca fiecare taxeaza serviciile sale in functie de diferite circumstante si criterii. Din experienta proprie stiu ca e destul de greu sa gasesti un freelancer care sa fie alaturi de tine pe termen lung, oricand poate pleca si te poate lasa cu lucrarea balta. Asa ca iti recomand sa gasesti o echipa profesionista.

Pentru un shop mic, dezvoltat pe woocommerce, total functional ar trebui sa pregatesti un buget de start de 1500 euro , in functie de gradul de personalizare si extensii dezvoltate in acest shop pretul poate creste si poate ajunge pana la 5000, dar ca sa ajungi la asa costuri trebuie sa ai multe functii extravagante.

Pentru un shop mare, dezvoltat pe magento, ar trebui sa fii pregatit ca bugetul de start este de minim 3000 euro si poate creste pana la ordinea sutelor de mii, totul depinde de gradul de complexitate a shopului. Daca vrei sa dezvolti un concurent gigantilor internationali asteapta-te sa ai si un buget, dar si o echipa caatare.  În acest moment, giganți ca Samsung, Coca Cola, Cisco Systems, Ford, Fox Connect, Levono, Olympus, Men’s Health, Vizio, Nestle, Nespresso sau Nike utilizează Magento pentru magazinele lor online.

Iti doresc success in dezvoltarea afacerii online, sa stii ca merita tot efortul si investitiile. Daca ai nevoie de suport profesionist ne poti cere oricand sfatul si ajutorul.
Ne poti scrie chiar acum in chatul din dreapta jos.